Facebook Pixel

Stappenplan herstart
volautomaat



Aangezien uw koffiemachine enkele maanden geen piekmomenten heeft gehad of waarschijnlijk enkele maanden is uitgeschakeld adviseren wij deze uiterlijk twee weken voor opening weer in te schakelen. Mocht er onverhoopt service nodig zijn dan is dit nog tijdig in te plannen bij uw servicepartner.

Wij adviseren de volgende stappen te doorlopen voor een goede start:

Heeft de machine sinds de sluiting helemaal uitgestaan? In de waterfilter (tussen de kraan en de machine) zit nog oud leidingwater. We adviseren om deze waterfilter met 10 liter leidingwater te spoelen.

Heeft u een filter met een zwarte kop? Volg dan deze instructies.
Heeft u een filter met een blauwe kop? Volg dan deze instructies.


STAPPENPLAN

1. Zet de machine aan en laat deze opwarmen.

2. Spoel met de theeknop 10 minuten al het oude water uit de machine.

3. Maak de zetgroep grondig schoon en plaats deze terug in de machine.

4. Voer vervolgens twee keer achtereenvolgens de systeemreiniging (incl. melkreiniging) uit.

5. Reinig grondig de lege melkbak en de koppenwarmer.

6. Zet een aantal koffies, cappuccino’s en latte macchiato’s en beoordeel de kwaliteit en het volume.

7. Laat de machine aan staan tot aan de opening. Maak iedere dag een aantal koffievarianten.

Voor vragen, storingen en support aan de koffiemachine kunt u contact opnemen met uw servicepartner.

Volautomaten

WMF: 020 – 480 80 85
Franke: 085 – 0717273
Eversys: 070 – 3227474
Melitta: 018 – 4671666