Facebook Pixel

Veel gestelde vragen - FAQ

 

Hoe bestel ik voor het afhaalpunt 'Branderij' in Maastricht?

Om ervoor te zorgen dat u een een bestelling makkelijk, veilig en kosteloos kunt afhalen, is er een Blanche Dael afhaalpunt in Maastricht. 

Hoe werkt het?

- Het adres van het afhaalpunt is: Aan de Brikkebouw 10, in Maastricht.
- De ingang van het afhaalpunt bevindt zich aan de Sphinxkwartier parkeerplaats (verdieping 1, winkel).
- De openingstijden zijn van 12:00 uur t/m 17:00 uur.
- Bestellen kan eenvoudig via de webshop www.blanchedael.nl.
- Kies bij het afrekenen het afhaalpunt ‘branderij.
- Kies de dag van afhalen.
- Parkeren kan bij Q-park Sphinxterrein en Q-park Frontenpark.


Wat zijn de verzendkosten in Nederland?

Bij verzending binnen Nederland bedragen de verzendkosten € 5,95 per bestelling. Vanaf een bestelling hoger dan € 30,- dalen de verzendkosten naar € 2,50. Gratis verzending bieden wij aan vanaf € 50,-.

Wat zijn de verzendkosten in België & EU?

De verzendkosten naar België bedragen € 9,95. Vanaf een bestelling vanaf € 30,- dalen de verzendkosten naar € 4,95. Gratis verzending naar België bieden wij aan vanaf € 99,95. Overige verzendingen binnen de Europese Unie bieden wij aan vanaf € 9,95 per bestelling. Wilt u een pakket buiten de Europese Unie ontvangen? Neem dan contact op met office@blanchedael.nl

 
Hoe lang duurt het voordat mijn bestelling wordt geleverd?

Bestellingen op werkdagen vóór 13:00 uur besteld, worden dezelfde werkdag nog aangeboden bij PostNL. Vanwege het Coronavirus ontvangt PostNL landelijk een recordaantal pakketten. Hierdoor duurt het in bepaalde regio’s langer om uw pakket af te leveren. Door de lockdown drukte vindt het afleveren door PostNL momenteel binnen 1 tot 14 werkdagen plaats. Wij hopen op uw begrip voor deze situatie. 

Op de PostNL website / app staat "pakket is nog niet door PostNL ontvangen of verwerkt".

Bestellingen op werkdagen vóór 13:00 uur besteld, worden dezelfde werkdag nog aangeboden bij PostNL. Wij leveren uw pakket altijd dezelfde werkdag aan bijPostNL. Toch blijft de melding "pakket nog niet door PostNL ontvangen of verwerkt" dan onterecht staan op de website / app van PostNL. Pas op de dag van verzending verandert de status incl. bezorginformatie. Door de lockdown heeft PostNL het erg druk en krijgen zij pakketten maar langzaam verwerkt. Wij hopen op uw begrip voor deze situatie. 

Hoe veel keer bezorgt PostNL aan mijn deur?

PostNL zal u het pakket 2 maal aanbieden, daarna zal het evt. aan uw buren worden aangeboden, of afgegeven worden bij het dichtstbijzijnde postkantoor.

Hoe werkt de levering via Fietskoerier?

Kies voor een duurzame levering in Maastricht door een lokale fietskoerier. Bent u op het gekozen tijdvak niet thuis, dan geven we het pakket af bij de buren. Kunnen zij het pakket niet aannemen, dan kunt u het pakket vanaf de volgende werkdag ophalen in de branderij van Blanche Dael (Aan de Brikkebouw 10).

 

Kan ik een ander afleveradres dan het factuuradres opgeven?

Dat kan, dit kunt u aangeven op het moment dat u uw adresgegevens invoert.

 

Welke betaalmethodes zijn er mogelijk?

Maison Blanche Dael maakt gebruik van de gecertificeerde Buckaroo software. U kunt via Ideal, MisterCash PayPal en creditcard direct betalen. Ook heeft u de mogelijkheid om vooraf uw product te betalen via overschrijving.

 

Hoe lang duurt de levering bij overschrijving?

Ideal, MisterCash, PayPal en Creditcardbetalingen worden direct in ons systeem herkend. De ontvangst van uw betaling via Overschrijving duurt max. 2 werkdagen langer doordat de verschillende banken andere betalingstermijnen voeren. Bij overschrijving kunnen we daarom niet garanderen dat de bestelling binnen twee werkdagen bij u afgeleverd is.

 

Zijn de prijzen inclusief of exclusief BTW?

Alle prijzen, zoals op de website aangegeven staan zijn inclusief BTW. Het BTW tarief voor koffie, thee, etenswaren en non-alcoholische dranken is 9%. De overige producten worden met 21% belast.

 

Wordt de koffie zelf gebrand?

Ja, de koffie wordt vers gebrand door onze meesterbranders in Maastricht. Versheid en ambacht zijn belangrijke kernwaarden van Maison Blanche Dael.

 

Is de koffie van Blanche Dael geschikt voor een volautomatische espressomachine?

Jazeker. De bonen van Blanche Dael zijn normaal gebrand en ze zijn 100% naturel en verder onbewerkt.

 

Kan ik de Caffè Ristretto ook gebruiken in mijn volautomaat?

Dat kan, als u per zetbeurt slechts een handjevol verse bonen in de machine doet. Na verloop van tijd zult u het zethuis een keer extra moeten reinigen. Meer hierover vindt u in de gebruiksaanwijzing bij de apparatuur.

 

Worden er kunstmatige toevoegingen gedaan aan de koffie en thee?

Nee, alle koffie en thee zijn 100% natuurlijk en er worden geen kunstmatige geur-, kleur- en smaakstoffen toegevoegd.

 

Is het mogelijk om als horecaklant koffie van Maison Blanche Dael te schenken?

Dat is zeker mogelijk, kijk op onze zakelijke pagina's voor de uitgebreide informatie.

 

Hoe veel koffiebonen worden er per kop koffie gemalen en hoe veel weegt een koffieboon?

Ieder kopje koffie bevat gemiddeld 50 koffiebonen. één koffieboon weegt ongeveer 0,15 gram.

 

Als het product onverhoopt niet blijkt te bevallen, waar kan ik deze naartoe sturen?

U kunt fysieke producten zoals accessoires, mits de artikelen niet zijn geopend, terugsturen naar Maison Blanche Dael. Stuur een mail naar office@blanchedael.nl en zij helpen u verder. De retourkosten zijn voor rekening van de koper. 

 

Kan ik ook koffie retour sturen?

Wij kunnen helaas geen koffie retour nemen. Onze koffie is een vers product en wordt met de hoogste zorg dagvers gebrand. Alleen als er onverhoopt iets niet correct is aan de branding. Na ontvangst worden deze bonen uitvoerig getest door onze gecertificeerde Q-graders en 'cuppers', om een defect aan de koffie te constateren. 

Kan ik ook thee & zoetwaren retour sturen?

Aangezien thee & zoetwaren onder de verse levensmiddelen vallen kunnen wij deze niet retournemen. Onze producten worden doorlopend beoordeeld op smaak, kwaliteit en versheid. Alleen als er onverhoopt iets niet correct is met de kwaliteit. Bij retourzending worden deze producten beoordeeld door onze gecertificeerde en ervaren proevers. 

Waar kan ik de status van mijn zending zien?

Er wordt automatisch een track & trace code gestuurd. Mocht u vragen hebben, kunt u ons uiteraard bellen of mailen.

 

Doen jullie ook workshops?

Voor vragen over workshops kunt u zich wenden tot office@blanchedael.nl

 

Krijg ik, als ik online jullie thee koop, de verpakkingen zoals ze zijn weergegeven in jullie webshop?

Nee, de weergaven van onze thee(verpakkingen) in de webshop zijn uitvergrote weergaven. We hebben hiervoor gekozen, zodat u de ingrediënten van onze theemelanges óók online van dichtbij kunt zien. De overige producten zijn een weergave van de werkelijkheid.