Veel gestelde vragen - FAQ

 

 

Wat zijn de verzendkosten in Nederland & België?

Bij verzending binnen Nederland en België bedragen de verzendkosten € 6,50 per bestelling (bij een bestelling onder de € 50). Bij een bestelling boven € 50 is verzending gratis. 

 

Wat zijn de verzendkosten voor andere landen binnen de EU?

Verzendingen binnen de Europese Unie bieden wij aan vanaf € 9,95 per bestelling. Wilt u een pakket buiten de Europese Unie ontvangen? Neem dan contact op met office@blanchedael.nl

 

Hoe lang duurt het voordat mijn bestelling wordt geleverd?

Bestellingen op werkdagen vóór 13:00 uur besteld, worden dezelfde werkdag nog aangeboden bij PostNL. Afhankelijk van de drukte bij PostNL, kan de levertijd enkele dagen langer duren.

 

Op de PostNL website / app staat "pakket is nog niet door PostNL ontvangen of verwerkt".

Bestellingen op werkdagen vóór 13:00 uur besteld, worden dezelfde werkdag nog aangeboden bij PostNL. Wij leveren uw pakket altijd dezelfde werkdag aan bijPostNL. Toch blijft de melding "pakket nog niet door PostNL ontvangen of verwerkt" dan onterecht staan op de website / app van PostNL. Pas op de dag van verzending verandert de status incl. bezorginformatie. 


Hoe werkt de levering via Fietskoerier?

Kies voor een duurzame levering in Maastricht door een lokale fietskoerier. Bent u op het gekozen tijdvak niet thuis, dan geven we het pakket af bij de buren. Kunnen zij het pakket niet aannemen, dan kunt u het pakket vanaf de volgende werkdag ophalen in de branderij van Blanche Dael (Aan de Brikkebouw 10).

 

Kan ik een ander afleveradres dan het factuuradres opgeven?

Dat kan, dit kunt u aangeven op het moment dat u uw adresgegevens invoert.

 

Welke betaalmethodes zijn er mogelijk?

Blanche Dael maakt gebruik van de gecertificeerde Buckaroo software. U kunt via Ideal, MisterCash, PayPal en creditcard direct betalen. Ook heeft u de mogelijkheid om vooraf uw product te betalen via overschrijving.

 

Hoe lang duurt de levering bij overschrijving?

Ideal, MisterCash en Creditcardbetalingen worden direct in ons systeem herkend. De ontvangst van uw betaling via Overschrijving en Paypal duurt soms langer doordat de verschillende banken andere betalingstermijnen voeren. Hierdoor kunnen we niet garanderen dat de bestelling bij deze betaalmethode binnen twee werkdagen bij u afgeleverd is.

 

Zijn de prijzen inclusief of exclusief BTW?

Alle prijzen, zoals op de website aangegeven staan zijn inclusief BTW. Het BTW tarief voor koffie, thee, etenswaren en non-alcoholische dranken is 9%. De overige producten worden met 21% belast.

 

Wordt de koffie zelf gebrand?

Ja, de koffie wordt vers gebrand door onze meesterbranders in Maastricht. Versheid en ambacht zijn belangrijke kernwaarden van Blanche Dael.

 

Is de koffie van Blanche Dael geschikt voor een volautomatische espressomachine?

Jazeker. De bonen van Blanche Dael zijn normaal gebrand en ze zijn 100% naturel en verder onbewerkt.

 

Kan ik de Caffè Ristretto ook gebruiken in mijn volautomaat?

Dat kan, als u per zetbeurt slechts een handjevol verse bonen in de machine doet. Na verloop van tijd zult u het zethuis een keer extra moeten reinigen. Meer hierover vindt u in de gebruiksaanwijzing bij de apparatuur.

 

Worden er kunstmatige toevoegingen gedaan aan de koffie en thee?

Nee, alle koffie en thee zijn 100% natuurlijk en er worden geen kunstmatige geur-, kleur- en smaakstoffen toegevoegd.

 

Is het mogelijk om als horecaklant koffie van Blanche Dael te schenken?

Dat is zeker mogelijk, kijk op onze zakelijke pagina's voor de uitgebreide informatie.

 

Als het product onverhoopt niet blijkt te bevallen, waar kan ik deze naartoe sturen?

Als uw bestelling onverhoopt niet aan uw verwachting voldoet of u wilt de aankoop om een andere reden niet houden, kunt u de bestelling binnen 14 dagen na ontvangst aan ons retour sturen of terug brengen (de kosten van verzending zijn op eigen kosten). Koffie (gemalen en bonen) en pinda’s kunnen wij helaas niet retour nemen. Uiteraard moeten de producten die u retourneert, onbeschadigd zijn en in een gesloten, originele verpakking zitten.

Klik op het kopje bezorging & retour voor meer informatie.

 

Kan ik koffie retour sturen?

Wij kunnen helaas geen koffie retour nemen. Onze koffie is een vers product en wordt met de hoogste zorg dagvers gebrand. Wanneer er onverhoopt iets niet correct is aan de branding, kunt u contact opnemen via office@blanchedael.nl

 

Waar kan ik de status van mijn zending zien?

Er wordt automatisch een track & trace code gestuurd. Mocht u vragen hebben, kunt u ons uiteraard bellen of mailen.

 

Doen jullie ook workshops?

Meer informatie hierover vindt u onder het kopje branderij & tours. Voor vragen over workshops kunt u contact opnemen via office@blanchedael.nl,

 

Krijg ik, als ik online jullie thee koop, de verpakkingen zoals ze zijn weergegeven in jullie webshop?

Nee, de weergaven van onze thee(verpakkingen) in de webshop zijn uitvergrote weergaven. We hebben hiervoor gekozen, zodat u de ingrediënten van onze theemelanges óók online van dichtbij kunt zien. De overige producten zijn een weergave van de werkelijkheid.